تقریبا هیچ فردی وجود ندارد که در زندگی اش با توهین از سوی دیگران روبرو نشده باشد.اما بیشتر از خود توهین، آنچه اهمیت دارد واکنش ما در برابر رفتار افرادی است که به ما توهین می‌کنند.

طبق ماده ۶۰۸قانون مجازات اسلامی توهین به افراد از قبیل فحاشی واستعمال الفاظ رکیک جرم بوده و مرتکب به مجازات شلاق تا ۷۴ضربه و یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

توهین به دو صورت حضوری و غیر حضوری قابل تقسیم هست. در توهین حضوری تنها راه اثبات جرم معرفی دو شاهد که ماجرا را دیده و الفاظ را شنیده‌اند می‌باشد، مگر اینکه خود متهم به این امر اقرار کند. همچنین صدا و تصویر ضبط شده  دلیل محسوب نمی‌شود مگر آنکه با توجه به اوضاع و احوال و سایر شرایط انتساب آن صدا یا تصویر به متهم محرز باشد.

اما در توهین غیر حضوری از طریق وسایل ارتباط الکترونیکی یا نامه، رومه و. اثبات جرم کمی راحت‌تر هست. البته باید توجه کرد که در توهین از طریق تلفن، فقط اس ام اس و پیام‌های متنی قابل بازیابی هستند و صدای مکالمات به هیچ وجه توسط مخابرات یا اپراتورهای تلفن ضبط نمی‌شوند.

برای طرح شکایت باید ابتدا از پیام‌های توهین آمیز اسکرین شات گرفته و به ضمیمه یک برگ شکوائیه، برگه ثنا، کپی کارت ملی و یک پوشه و گیره به دادسرای محل زندگیتان (در فرض توهین تلفنی) مراجعه و تشکیل پرونده دهید.

دادسرا در صورت نیاز دستور ارسال پرینت مکالمات و متن پیامک‌ها را به اپراتور تلفن همراه ارائه خواهد کرد.

همچنین در مواردی که توهین توسط شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام صورت میگیرد و متهم این امر را انکار میکند، با ارجاع امر به پلیس فتا و بررسی گوشی تلفن متهم این مسئله را بررسی خواهند کرد.

نمونه متن شکوائیه:

معاون محترم دادستان شیراز

با سلام و عرض احترام

اینجانب . در تاريخ. در منزل خود به آدرس. حضور داشتم که فردی به نام (مشتکی عنه) به نشاني. که بدلیل مشکلات مالی با بنده اختلاف دارد اقدام به ارسال پیامک‌های توهین آمیز کرد و با بکار بردن الفاظ توهین آمیز، نسبت به اینجانب توهین وفحاشی نموده اند، با عنايت به ادله اينجانب كه عبارت از پرینت پیامک‌های ارسالی مي‌باشد، تعقيب و مجازات نامبرده به اتهام توهین  به استناد ماده ۶۰۸قانون مجازات اسلامي مورد استدعاست.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678


آقای وکیل توهین ,حضوری ,متهم ,صورت ,مجازات ,تلفن ,توهین آمیز ,۶۰۸قانون مجازات ,ماده ۶۰۸قانون ,ماده ۶۰۸قانون مجازات منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Ghhh پرورش مرغ محلی دربوشهر معرفی کالا فروشگاهی هرمز موزیک | جدید ترین آهنگ های بندری الوارکده دانلود فیلم ایرانی رایگان و مستقیم زیرک باش ansleyfjrsj76 sitio